فروشگاه اینترنتی دی وی دی

در این وبلاگ شما میتوانید فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را تهیه کنید

فروشگاه اینترنتی دی وی دی

در این وبلاگ شما میتوانید فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را تهیه کنید

مراکز خرید مالزی

در سال های اخیر، کوالالامپور تقریبا به یک مقصد خرید مهم تبدیل شده که تعداد زیادی مرکز خرید، فروشگاه و برندهای معروف را در دل خود جای داده است. فروشگاه های متنوع خیابانی در کوالالامپور به خوبی تجربه ی خرید به سبک مردم مالزی را منتقل می کنند. این فروشگاه ها عموما از ابتدای شب شروع به کار می کنند. خرید در کوالالامپور با قیمت‌های مناسب و حراج‌های بزرگ همراه است، از جواهرات و ابریشم تا ظروف آشپزخانه، البسه طراحان سرشناس و دستگاه‌های الکترونیکی.

 پرسه در بازارهای خیابانی تجربه‌ای پیش‌بینی نشده و لذت‌بخش است. فروشگاه‌های بزرگ و مراکز تجاری بسیاری نیز در این شهر خواهید یافت که با توجه به آب و هوای گرم و شرجی کوالالامپور، لذت خرید شما را با تهویه مطبوع دو چندان می‌کنند. بازار‌های ارزان‌قیمت در روز‌های یکشنبه و فروشگاه‌های شیک منطقه بانگسار نیز بخشی دیگر از جاذبه‌های خرید کوالالامپور هستند.

مرکز خرید تایمز اسکوئر

مراکز خرید مالزی


Times Square Shopping Mall این مرکز خرید بسیار بزرگ با بیش از 1000 مغازه و 65 رستوران بدون شک چیزی بیشتر از یک پاساژ ساده است. شما می توانید یکی از مجهزترین شهر بازی های سر پوشیده مالزی و قطار تفریحی بسیار وحشتناک آن را در طبقه ی 5 تا 8 اینجا ببینید (Cosmo's World). از طبقه ی سوم این مجموعه به بعد، مغازه های پوشاک و کیف و کفشی که می بینید، اجناس با قیمت بسیار مناسب و ارزان می فروشند. 

شما می توانید پوشاک دم دستی و راحت خود را از مغازه های این طبقات که اکثرا خیلی شلوغ و پر سر و صدا هستند خریداری کنید. اینجا برای خرید سوغاتی های ارزان قیمت بهترین مکان است! این مرکز خرید، بسیار به خیابان پودو (Jalan Pudu) نزدیک است و همچنین به ایستگاه Bukit Bintang منوریل.این مرکز خرید در زمینی به مساحت بیش از 2 میلیون متر مربع در جنوب شرق آسیا واقع شده است و یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی است. فاصله این مجتمع تجاری از برج های دوقلو مالزی با تاکسی کمتر از 15 دقیقه و پیاده در حدود سی دقیقه می باشد.

ساختمان این مجتمع تجاری یکی از برج های معروف و با طراحی بسیار زیبا درکوالالامپور بوده که شامل هتل برجایا تایمز اسکور- شهربازی داخل مجتمع - سینما و چندین طبقه پارکینگ و فروشگاههای بسیار زیاد و رستورانهای متنوع در طبقات مختلف می باشد.فروشگاهها و برندهای معروف در مجتمع تایمز اسکور تعداد معدودی برند معروف پوشاک و محصولات آرایشی و بهداشتی در این مرکز تجاری عرضه می شوند و به نسبت سایر مراکز خرید مالزی ,مرکزی برای ارائه برندهای معتبر نمی باشد.

به جرات می توان گفت این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از محصولات را به خریداران خود عرضه می کند.چند طبقه از این مجتمع اخیرا به فروشگاههای عرضه محصولات الکترونیکی مانند تلفن همراه - نوت بوک - کامپیوتر و دوربین اختصاص یافته است.امکانات عمومی مجتمع تجاری تایمز اسکور سالن های غذاخوری محلی -مک دونالد - شهربازی - سالن های آرایش و ماساژ - سالن سینما -پارکینگ می باشد.امکانات بانکی مجتمع تجاری تایمز اسکور در مجتمع تایمز اسکور دستگاههای خودپرداز "می بانک مالزی" و "سی آی ام بی" وهمچنین صرافی وجود دارد


                                                                                                                                                                      
مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

مراکز خرید مالزی


مرکز تجاری Suria KLCC در دومین برج بلند دنیا یعنی در برجهای دوقلو پتروناس واقع شده است.در این مرکز تجاری تنها شعبه از شرکتهای مطرح و معتبر دنیا را می بینید که اجناس ارائه شده برای همه افراد جذابیت دارد. در هرشش طبقه این بازار تنها از شرکتهای معتبری مانند Marks & Spencer، Tiffany & Co، DKNY،Calvin Klein و Polo و برخی از شرکتهای معتبر ژاپنی با نام تجاریKinokuniya در این مرکز یافت می شوند.ارکستر سمفونی مالزی نیز در این مرکز است . در این مرک تجاری شما می توانید محل های مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک شام خوشمزه پیدا کنید و در ضمن بازدید کنندگان علاوه بر خرید می توانند از منظره زیبای  پارک ، فواره ها و استخر کوچک آن لذت ببرند. این بازار از طریق یک تونل به اکواریوم KLCC و ایستگاه LRTمتصل می شود.



مرکز خرید Pavilion

مراکز خرید مالزی


این مرکز خرید نیز یکی دیگر از مراکز خرید بسیار شیک و مدرن کوآلالامپور می باشد که در منطقه Bukit قرار دارد. در اینجا نیز مانند سوریا KLCC بسیاری از برندها و مارکهای معروف دنیا را مشاهده خواهید نمود.  پاویلیون با هزینه ساختی حدود یک میلیارد دلار آمریکا یکی از مدرنترین و بزرگترین مراکز خرید شهر کوالالامپور محسوب می شود . این مرکز بیش از 450 فروشگاه دارد و اکثر آنها دارای مساحت های زیاد و دکورهای مجلل و پرهزینه است . در اینجا مجموعه ای از معروفترین و گرانترین مارک ها و علامت های تجاری صاحب نام جهان گرد هم آمده است که این باعث شده هر روزه جمعیت زیادی اعم از بازدید کننده ، خریدار و گردشگر از آن دیدن کنند .

 در طبقه های مختلف این مرکز و در قسمت هایی که مشرف به خیابان های اطراف است رستوران ها و کا فه های متعدد با صورت غذاها و نوشیدنی های جالب و متنوع سعی میکنند بازدید کنندگان را به غذا خوری های خود جلب کنند . تعداد زیادی از این رستوران ها و کافی شاپ ها که جزو لوکس ترین و معروف ترین های دنیا هستند برای اولین بار در مالزی و به صورت انحصاری در پاولیون شعبه دایر کرده اند .این مورد شامل طراح های صاحب نام و معروف مد جهان نیز شده است و آنها نیز نخستین گالری های خود را در آسیای  جنوب شرقی در این مجتمع خرید برپا کرده اند .



مرکز خرید بزرگ میدولی (Mid Valley Megamall)

مراکز خرید مالزی


مگامال میدولی با قرار گرفتن در کنار بزرگراه فدرال ، بین کوالالامپور و پتالینگ جایا ، یکی از بزرگترین مراکز خرید آسیا می باشد.این مرکز خرید به وسعت 1،7 میلیون فوت مربع و در پنج طبقه ساخته شده است.مهمترین فروشگاهها در این مرکز خرید عبارتند از فروشگاههای زنجیره ای" مترو جایا"، فروشگاه زنجیره ای جاسکو و کارفور.این مرکز مستاجران دیگری نیز دارد:شرکتهای تجاری متوسط و کوچک ، فروشگاههای تخصصی لباس ، مد ، وسایل الکتریکی ، مجصولات کامپیوتری و... کتاب فروشی ، مرکز بدنسازی ، سالن بولینگ ، سینما و نیز مجموعه بزرگی از رستورانهای مختلف نیز در مجموعه میدولی وجود دارد.

در این مجتمع تجار دو سالن غذاخوری بزرگ وجود دارد که در منوی آن انواع غذاهای بین المللی یافت می شود. برخی از بزرگترین طراح دنیا مانند طراحان جواهر و ساعت در این مجتمع نیز یک شعبه دارند. این مرکز تجاری شرایط خرید خاطره انگیزی را برای هم بازدیدکنندگان محلی و هم بین المللی فراهم می کند. این مجتمع تجاری بسیار بزرگ و معروف در خارج از شهر کوالالامپور و درحاشیه اتوبان سید پوترا قرار دارد. برای رسیدن به این مجتمع می توان از تاکسی و قطار شهری کی تی ام درایستگاه میدولی استفاده کرد.

امکانات عمومی مجتمع تجاری میدولی مگامال سالن های غذاخوری مالایی-مک دونالد - کی اف سی- کینگ برگر- استارباکس - سینما سه بعدی - سالن بدن سازی جکی جان- مرکز بازی - مرکز نمایشگاههای میدولی - هتل - هتل آپارتمان - پارکینگ می باشد.امکانات بانکی مجتمع تجاری میدولی مگامال در داخل مجتمع میدولی شعبه و همچنین دستگاههای خودپرداز "می بانک مالزی" و "سی آی ام بی" وجود دارد. همچنین صرافی واواسان که یکی از بزرگترین صرافی های مالزی است وبهترین نرخ تبدیل ارز را در مالزی ارائه می کند در طبقه زیرهمکف این مجتمع قرار دارد.امکانات وِیژه اطفال و شیرخواران در مجتمع تجاری میدولی در فروشگاههای مترو جایا و جاسکو این امکانات برای شیرخواران به بهترین شکل ممکن وجود دارد.



آلاماندا-پوتراچایا (Alamanda-Putrajaya)

مراکز خرید مالزی


مرکز خرید بزرگی در شهر پوتراجایا است که شامل رستوران ها و قهوه سراها و فروشگاه هایی از جمله کتاب فروشی ، شعبه ای از فروشگاه های زنجیره ای کافور ، کلید سازی ، عکاسی ، آرایشگاه ، فروشگاه های متنوع لباس ، لوازم الکترونیکی و رستوران های متنوع و غذاخوری های خوب میباشد.ازجمله کالاهایی که در این مرکز می توانید تهیه کنید می توان به کتاب، دوربین های دیجیتالی، اجناس مد روز(لباس، کیف، کفش، زیورآلات) لوازم منزل و اسباب بازی اشاره کرد. این مرکز دارای سینمایی پیشرفته و مدرن می باشد که می تواند یکی از گزینه های تفریحی برای بازدیدکنندگان از این مرکز باشد.



بازار خرید IKEA

مراکز خرید مالزی


بازار و مرکز خرید آیکیا یکی از بازارهای بزرگ در منطقه دامنسراست که به ارائه انواع لوازم خانگی و اداری می پردازد. در واقع مبلمان و سرویس خواب و لوازم خانگی وحتی اتومبیل بسیاری از مالزیایی ها از این بازار تامین می شود. قیمت ها عالی است و کیفیت هم به بهترین شکل در اختیار خریداران قرار دارد.

محصولات آیکیا یک برند بسیار جذاب با طرح و رنگ مختلف هستند که می توانند هر سلیقه ای را تحت پوشش قرار دهند. یکی از برجستگی های این بازار این است که امکان عبور و مرور و حمل و نقل وسایل بسیار راحت است. شما می توانید در روز های غیر تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در این مرکز حضور یابید و از محصولات دیدن و خرید کنید. در روزهای تعطیل و جمعه هم می توانید از ساعت ده صبح تا ۱۱ شب از آنجا دیدن کنید.



برج و مرکز خرید وِلد

مراکز خرید مالزی

این بازار بزرگ در راستای خیابان راجا چولان قرار دارد و نزدیکی به برج مخابراتی کوالالامپور تردد در آن زیاد است. هرچند تعداد فروشگاه های این مرکز ۳۵ تاست اما رستوران هایی دارد که می توانید حسابی در آن ها خاطرات خوب جمع کنید. غذاهای بین المللی و خوش طعم این مرکز بسیار تعریف کردنی است. در واحد های فروش این مرکز می توانید انواع پوشاک و لوازم تزیینی و لوکس را مشاهده کنید. اگر از اتومبیل کرایه ای استفاده می کنید نگران پارکینگ هم نباشید چرا که ظرفیت پارکینگ این مرکز خرید همیشه برای شما جا خواهد داشت. این بازارهم همه روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای شماست.



مجتمع Bukit Bintang و Sungai Wang

مراکز خرید مالزی

این دو مرکز خرید که در خیابان Bukit Bintang واقع شده اند قدمتی طولانی در مالزی دارند.این دو مرکز خرید به یکدیگر متصل بوده و تشابه زیادی بین آنها است اما نوع مدیریت آنها متفاوت است. این مراکز تجاری محل مناسبی برای خرید کالاهای نفیس را برای شما فراهم می کند در ضمن اینکه شما به راحتی می توانید در این مراکز بر سر قیمت چانه هم بزنید.

این مراکز محلی مناسب برای مدلهای لباس نامتعارف است که در بین چینی ها طرفداران زیادی دارد. در این مراکز شما می توانید تجهیزات الکترونیکی ، موبایل و ... را بیابید.

بعلاوه، در این مراکز تجاری می توانید رستوران های چینی با غذاهای خوشمزه ، شعبه ای از McDonald و Kentucky Fried Chicken را نیز ببینید. در روزهای تعطیل برخی از فروشندگان محلی نیز برای ارائه کالاهای خود به این منطقه می آیند.



مجتمع های خرید Lot 10 و Starhill

مراکز خرید مالزی

این دو مجتمع خرید در خیابان Bukit Bintang واقع شده است. مرکز خرید Lot 10 محلی مناسب برای فروش کالاهای میانه است برای مثال بهترین آنها Isetan  یک کمپانی ژاپنی است اکثر کالاهای ارائه شده در این فروشگاه تجهیزات الکترونیکی و لباس از شعب ژاپنی است اما برخی از کالاهای دیگر شامل هدایا و ... نیز در آن یافت می شود.

مراکز خرید مالزی


فروشگاه کناری Starhill که فروشگاهی با اجناس از بهترین و معتبرترین شرکت های بین المللی است که همانند فروشگاه  Lot 10 مدیریت می شود . این فروشگاه اجناس مجلل را با تزئیناتی خاص ارائه می دهد در این فروشگاه می توانید بهترین مارک های ساعت، جواهر، لباس و کالاهای چرمی را پیدا کنید. چلچراغ های بزرگی که از سقف آویزان شده و چشم اندازی که از مغازه ها بالاتر در طبقه پایین می بینید باعث جذب بیشتر شما می شود.



مجتمع تجاری One Utama

مراکز خرید مالزی


این فروشگاه یکی از بزرگترین و معرفترین مراکز خرید بندر Utama است که از دو بخش متصل به هم ساخته شده است و هر کدام در یک خیابان اصلی قرار دارد . این مجتمع رویهم رفته 5 میلیوم متر مربع وسعت دارد و در هر کدام 600مغازه وجود دارد که در آن لباس های مد روز ، تجهیزات الکترونیکی ، حیوانات خانگی ، knick-knacks و دیگر کالاها  یافت می شود. این بازار از چندین بخش عمده تشکیل شده است و در بخشی از رستوران و کافه تریا قرار گرفته است و در بخش دیگر سینما ، سالن بولینگ ، سالن آواز، صخره نوردی در سالن قرار دارد. به علت اینکه این بازار خیلی بزرگ است شما خود را برای پیاده روی آماده کنید البته سراسر این بازار مغازه هایی دیدنی است که شما هرگز از پیاده روی خسته نمی شوید.



مجتمع تجاری Sunway Pyramid

مراکز خرید مالزی


مرکز تجاری Sunway Pyramid‌ در منطقه Petaling Jaya واقع شده است در زمانی که این بنا ساخته شد یکی از بزرگترینم مراکز تجاری زمان خود محسوب می شد و بیش از 5/2 میلیون متر مربع وسعت دارد که بیش از 350 مغازه در آن قرار دارد که کالاهایی مانند لباس های مد روز، کفش، جواهر ، ساعت ، ابزار آلات موسیقی و تصویری ، کادویی، کتاب و تجهیزات الکترونیکی را می توان در آن پیدا کرد.

از نظر امکانات سرگرم کننده Sunway Pyramid یکی از بهترین بازار های کوالالامپور است و در آن می توان زمین اسکی روی یخ اشاره کرد که هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. علاوه بر آن این مرکز خرید به 48 مسیر بولینگ ، کافه تریا، بار ، سالن سینما و ... مجهز است.در طول شب بسیاری از جوانان در این مرکز جمع شده و از سرگرمی های آن لذت می برند.



مرکز تجاری Koto Raya

مراکز خرید مالزی


یک مرکز خرید قدیمی است که چندین دهه پیش یکی از بهترین نقاط خرید کوالالامپور به شما می آمد. اما امروزه این عنوان تنها به مراکز خرید بسیار بزرگی اطلاق می شود که در گوشه و کنار شهر بسیار زیاد است. هرچند هنوز هم برخی از مردم محلی از گشتن در این بازار قدیمی لذت می برند. این مرکز تجاری در نزدیکی جاده Tun Tan Cheng Lock و درست در مقابل خیابان Petaling واقع شده است. 

یک مکان کوچک برای خرید هر چیزی که شما بخواهید مانند: تجهیزات موبال، تلفن همراه ، لباسهای عجیب،کفش و چیزهای ویژه ای که در این مکان یافت می شود. طبقه فوقانی بیشتر برای سرگرمی هایی مانند سالن های سرپوشیده بازی و مخصوص قمار است .مغازه های ان مرکز تجاری بیشتر برای فروش قطعات DVD و VCD معروف شده اند به ویژه کالاهایی که از کره و ژاپن وارد می شود. هرچند شما از اینجا می توانید مواد اولیه کالاها و محصولات IT‌را تهیه کنید.



 مرکز تجاری National Craft Complex

مراکز خرید مالزی


 این مرکز تجاری در خیابان Conlay واقع شده است که مرکز فروش صنایع دستی از گوشه و کنار و کنار مالزی است. از دورترین نقطه در شرق مالزی Sabah کالاهای چوبی ، لباسهای مالایی، مجسمه هایی سفالگری در این مرکز تجاری به فروش می رسد. این مرکز تجاری همچنین به بازدیدکنندگان ان فرصت را میدهد تا خود بتوانند یک از صنایع دستی ممالایی را درست کنند مثلاً بر روی سرامیک ها نقاشی بکشند. بازدیدکنندگان در اینجا یک موزه از هنر های دستی مالایی ها را می توانند ببینند که میراث فرهنگی مالزی بشمار می رود. همچنین در اینجا در مجتمع هنرمندان در گالری به نمایش گذاشته شده است.



بازار خوراکی Chow Kit

مراکز خرید مالزی


این بازار در اصل یک خیابان در مرکز شهر است که تاریخچه ای متنوع و طولانی دارد. این بازار هر روز در طول روز فعالیت دارد و از طریق منوریل به راحتی قابل دسترس است. بازدیدکنندگان در این بازار می توانند مواد اولیه انواع غذاهای محلی را تهیه کدره و میوه ، سبزیجات، tofu (نوعی خوراکی مالایی که با سویا طبخ می شود) ، انواع ادویه، گوشت و ماهی تهیه کنند. در قسمتی از این بازار لباس، ابریشم، تجهیزات الکترونیک و دیگر کالاها هم یافت می شود. این بازار بسیار شلوغ است و بسیاری از مالایی های محل که در اطراف زندی می کنند از این بازار دیدنکرده و خرید می کنند.



بازار Malam

مراکز خرید مالزی


این بازار یکی از بازارهای شب مالزی است. که به  Pasar Malam شهرت دارد . این بازار در هر ایالت از مالزی وجود دارد و بخاطر همین از محبوبیت بالایی برخوردار است. به طور کلی شب بازار به بازاری اطلاق می شود که یکی روز در هفته در یک منطقه مسکونی ایجاد می شود . در کوالالامپور، شما می توانید شب بازار های زیادی را پیدا کنید که هر روز در مکانهای مختلف شهر ایجاد می شوند.  در این بازار ها شما می توانید انواع اسباب منزل، تجهیزات صوتی و تصویری ، باطری و جواهرات بدلی و .. را پیدا کنید. شما در این بازار ها می توانید میوه، گوشت و انواع مختلف کیک و غذا را تهیه کنید. بسیاری از مالایی ها معمولاً بعد از صرف شام به این شب بازار ها می آیند . از بودن در آن لذت می برند.



CENTRAL MARKET

مراکز خرید مالزی


موقعیت سنترال مارکت یک مجتمع تجاری کوچک و قدیمی است که تاریخ آن به سال 1888 میلادی بر می گردد و در مرکز شهر کوالالامپور و در خیابان بسیار قدیمی هانگ کاستوری در نزدیکی بازار معروف چایناتاون مالزی قرار دارد. فاصله این مجتمع تجاری از برج های دوقلو مالزی با تاکسی کمتر از 10 دقیقه قرار دارد و برای رسیدن به این بازار می توان از قطار شهری در ایستگاه کوالالامپور - ترن هوایی پوترا در ایستگاه پاسار سنی - ترن هوایی استار ال آر تی در ایستگاه مسجد جامع استفاده کرد. البته اتوبوس های معروف گردشگری هاپ آن هاپ آف در این مرکز خرید نیز توقف می کنند.

 در مجتمع سنترال مارکت  برند جهانی و خاصی وجود ندارد و کلیه فروشگاهها در این مرکز سوغاتی و صنایع دستی مالزی را به فروش می رسانند معروفیت اصلی این فروشگاه به فروش اجناس خاصی می باشد که در هیچ یک از دیگر فروشگاههای مالزی ارائه نمی شود البته در بسیاری از مواقع قیمت و کیفیت اجناس این مرکز بالاست. به جرات می توان گفت این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از صنایع دستی و کالاهای قدیمی مالایی - چینی - هندی و ... را به خریداران خود عرضه می کند . امکانات عمومی مجتمع تجاری سنترال مارکت سالن های غذاخوری - پارکینگ روبازانواع صرافی و خدمات بانکی است که با قیمتهای مناسب ارز شما را تبدیل می کنند.



China Town

مراکز خرید مالزی


محله چینی ها یکی از مراکز خرید بسیار معروف است که در خیابان Petaling واقع شده است.اما علاوه بر محله چینی ها که در این خیابان قرارگرفته است و محل خرید سنتی و قدیمی با انواع و اقسام اجناس متفاوت است.فروشگاههای زنجیره ای و مجموعه ای مختلفی در کنار این خیابان قرار گرفته است که بعضی از آنها عبارتند از: Central Market) Pesar Seni) در فاصله بسیار نزدیک از خیابان Petaling قرار گرفته است.این مجموعه امروزه به یکی از جذابیتهای گردشگری و یکی از شاخصه های معتبر این ناحیه تبدیل گردیده است.در این مجموعه می توانید طیف گسترده ای از انواع تولیدات,صنایع دستی,اجناس لوکس و قدیمی و سوغاتی را تهیه نمائید.

8 عادتی که بیل گیتس را ثروتمند کرد

تا به حال به این فکر کرده اید که بیل گیتس با ارزش خالص ۸۰ میلیارد دلار چگونه به جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا دست پیدا کرد؟ حضور با محصول درست در مکان درست در آستانه ظهور عصر رایانه های شخصی، به طور قطع نقش بسیار برجسته ای در این زمینه داشته است. اما رویکرد های هوشمندانه ای نسبت به کار و زندگی نیز وجود دارند که در موفقیت گیتس نقش بزرگی ایفا کرده اند و همه ما نیز می توانیم از آنها درس بگیریم.

۸ عادت فوق العاده اثربخشی که گیتس را به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان رسانده اند

اخیراً فهرستی منتشر شده است از ۱۰ عادت و تجربه ای که گیتس را به چنین موفقیتی رسانده و به او کمک کرده به چنین جایگاهی برسد. در ادامه ۸ مورد از این فهرست را از نظر خواهید گذراند:

۱- گیتس همیشه در حال یادگیری است

۸ عادت فوق العاده اثربخشی که گیتس را به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان رسانده اند

گیتس به ترک کردن هاروارد معروف است، اما تنها دلیلی که باعث شد هاروارد را ترک کند این بود که او و الن شاهد فرصت محدودی برای راه انداختن شرکت نرم افزاری خودشان بودند. در واقع گیتس عاشق یادگیری است و اغلب در کلاس هایی شرکت می کرد که در آنها ثبت نام نکرده بود. این ویژگی او در جابز نیز وجود داشت. جابز هم از Reed College انصراف داد تا بتواند در کلاس های مورد علاقه اش شرکت کند.

۲- او هر نوع کتابی که فکرش را بکنید می خواند

۸ عادت فوق العاده اثربخشی که گیتس را به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان رسانده اند

پدر گیتس در مصاحبه ای گفته بود: «تقریباً هر نوع کتابی توجه او را به خود جلب می کرد؛ دائرة المعارف، علمی تخیلی، هرچه فکرش را بکنید». والدین گیتس از علاقه بسیار فرزندشان به خواندن کتاب به وجد می آمدند، اما باید پای میز شام قانون «مطالعه ممنوع» وضع می کردند. آن عشق به مطالعه هنوز هم در وی ادامه دارد، و گیتس هنوز هر سال فهرستی از کتاب های مورد علاقه اش منتشر می کند. مطالعه عادت فوق العاده ای است که می توانید در خود پرورش دهید. فقط حواستان باشد زمان مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

۳- برای دیگران اعتبار قائل می شود

۸ عادت فوق العاده اثربخشی که گیتس را به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان رسانده اند

وقتی در مصاحبه ای از گیتس خواسته شد بهترین تصمیم کسب و کاری اش را نام ببرد او گفت: «به نظرم بهترین تصمیم کسب و کاری من واقعاً در انتخاب افراد است. او و الن رابطه پیچیده ای با یکدیگر داشته اند، اما گیتس تا جایی پیش رفت که گفت انتخاب الن به عنوان شریک کاری ام در صدر این فهرست قرار می گیرد. همه ما باید در معرفی و تبلیغ خودمان مهارت داشته باشیم، اما اعتبار بخشیدن به کسانی که با آنها کار می کنید در فرصت مناسب، تصمیم هوشمندانه ای است.

۴- به قضاوت خودش اعتماد دارد

اگر همیشه به توصیه ها و پیش بینی های دیگران گوش دهید می توانید زندگی حرفه ای خوبی برای خود رقم بزنید. اما برای داشتن یک زندگی شغلی عالی مثل گیتس و جابز، باید اول از همه و بیشتر از همه به خودتان گوش دهید؛ حتی اگر کل دنیا بگویند در اشتباه هستید. این همان چیزی است که وقتی گیتس و الن مایکروسافت را به راه انداختند اتفاق افتاد. گیتس در مصاحبه ای گفت: «این شرکت بر اساس ایده دیوانه واری شکل گرفت که هیچ کس دیگری با آن موافق نبود. اینکه چیپ های رایانه ای آنقدر قدرتمند می شوند که رایانه ها و نرم افزار ها به ابزاری روی تمام میزها و در همه خانه ها بدل خواهند شد». همه می گفتند آنها در اشتباه اند. اما گیتس و الن کار خودشان را کردند و باقی قضایا دیگر اهمیتی نداشت.

۵- در قبال پول محافظه کار است

۸ عادت فوق العاده اثربخشی که گیتس را به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان رسانده اند

گیتس در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۸ گفت: «می خواستم آنقدر پول در حساب بانکی ام داشته باشم که بتوانم یک سال حقوق شرکت را بدون داشتن کوچکترین درآمدی بپردازم، و تقریباً همیشه هم به این خواسته ام پایبند هستم. ما در حال حاضر چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار داریم که برای سال آینده نیز کفایت می کند». در صورتی که اتفاق ناگواری بیافتد، چقدر پول برای پرداخت حقوق تیم خود کنار گذاشته اید؟

۶- از اشتباهات خود درس می گیرد

او در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸، بخشی از موفقیت مایکروسافت را حاصل توانایی خود و تیم رهبری اش در شناسایی زودهنگام اشتباه، و اتخاذ رویکردی متفاوت دانست. او به طور قطع طی این سال ها اشتباهات زیادی مرتکب شده است که می تواند از آنها درس گرفته باشد؛ حتماً شما هم ویندوز ویستا را به خاطر دارید.

۷- خواب کافی دارد

همه ما از اهمیت خواب آگاهی داریم. او به جای گله کردن از کار کردن تا دیرهنگام  و کمبود خواب، از ۷ ساعت خواب شبانه خود اطمینان حاصل می کند، چون در غیر این صورت نمی تواند خلاق باشد. این به طور قطع عادت خوبی است و هر کسی می تواند آن را در خود پرورش دهد.

۸- واقعا روی کاری که انجام می دهد تمرکز می کند

۸ عادت فوق العاده اثربخشی که گیتس را به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان رسانده اند
تعداد بسیار زیادی از ما به راحتی تمرکز خود را از دست می دهیم و حتی با اینکه می دانیم این کار چقدر ناکارآمد است قربانی انجام چند کار در آن واحد می شویم. گیتس نه تنها در برابر این وسوسه مقاومت می کند، بلکه هنگام کار روی موضوعات مختلف تمرکز بسیار زیادی روی آنها از خود نشان می دهد. او آنقدر خود را وقف انجام کار می کرد که ممکن بود هنگام کد نوشتن خوابش ببرد، بعد از یک ساعت بیدار شود و درست از همان جایی که خوابش برده بود کارش را ادامه دهد. شما لازم نیست تا این حد به خودتان فشار بیاورید. اما به جای سر زدن های مداوم به فیسبوک و قیمت های سهام، هرچه بیشتر روی کاری که انجام می دهید متمرکز شوید، کار بهتری انجام خواهید داد و اثربخش تر خواهید بود.

فیلم: بغض 8 ساله محمود بصیری در خندوانه ترکید

محمود بصیری، میهمان برنامه پنج شنبه شب خندوانه بود که پس از ورود به برنامه در بخش های مختلف با رامبد جوان هم صحبت شدند. 


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: گپ وگفتگوی باحال با محمود بصیری در خندوانه

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

فیلم: گپ وگفتگوی باحال با محمود بصیری در خندوانه

خواستگاری ۳۰ هزار تومانی در تلگرام!

ظهور سایت های همسریابی درکشورمان سابقه چندین ساله دارد اما مدتی است فعالیت دلالان ازدواج به شبکه های موبایلی همچون تلگرام کشیده شده است وامروز دهها کانال تلگرامی همسریابی درحال فعالیت هستند.

آشنایی و ازدواج اینترنتی در ایران موضوع جدیدی نیست. از حدود دو دهه پیش به فراخور زمان، ایمیل، نرم افزارهای چت، شبکه های اجتماعی مجازی و امروز شبکه های ارتباطی مبتنی بر تلفن همراه هر کدام ابزاری برای پر کردن خلاء ارتباطات اجتماعی در جامعه ای شده اند که میان سنت و مدرنیته گرفتار مانده است. از بین رفتن روش های سنتی آشنایی و ازدواج و عدم جایگزینی آن با روش های منطبق با نیازهای روز جامعه سبب شده تا افراد و گروه هایی از وضعیت موجود استفاده کرده و با شیوه هایی که مطلوب خانواده های ایرانی نیست به موضوع ازدواج جوانان ورود کنند.

خواستگاری۳۰هزار تومانی درتلگرام/شأنی که دستخوش منفعت طلبی می شود

حدود یک ماه پیش بود که مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از فعالیت کانال های تلگرامی با موضوع همسریابی، تمامی آنها را فاقد مجوز خواند و گفت: ۱۰ کانال تلگرامی در زمینه همسریابی فعالیت دارند که ورود آنها به مسائل تخصصی ازدواج، مشکلات بسیاری را پدید می آورد.

ارسال اطلاعات رایگان، ویرایش ۱۰ هزار تومان

کانال های تلگرامی «خواستاگرام آقایان» و «خواستاگرام بانوان»، تنها دو نمونه از کانال هایی هستند که از چند ماه پیش در این نرم افزار موبایلی فعالیت خود را آغاز کرده اند. این کانال ها امروز در مجموع بیش از ۴۰ هزار عضو دارند. اعضایی که به امید پیدا کردن همسر مناسب، عکس و اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. یک پیغام که به طور مداوم در این کانال ها منتشر می شود، اساسنامه ۱۳ ماده ای آن را به اعضا گوشزد می کند. در این اساسنامه آمده است که این کانال تنها در زمینه ازدواج دائم فعالیت دارد و در موضوع ازدواج موقت یا ازدواج افراد متاهل فعالیتی ندارد. در بخش های دیگر اساسنامه بر راستی آزمایی اطلاعات وارده متقاضیان تاکید شده است، اطلاعاتی که از سن و قد و وزن آغاز می شود و تا خصوصی ترین مسائل از جمله اعتقادات مذهبی، سبک زندگی، شغل پدر و مادر و ... را در بر می گیرد.

قرار دادن عکس متقاضی ازدواج در این کانال ها رایگان است اما ویرایش اطلاعات یا حذف عکس ۱۰۰ هزار ریال هزینه دارد. هزینه ای که مشخص نیست برای چه دریافت می شود و ظاهرا فقط به این دلیل است که فرد در اثر عواملی تمایل ندارد عکس وی در فضای مجازی دست به دست شود و در این موقیعت ناچار است پس از متوجه شدن از آثار گذاشتن عکس در این شبکه ها، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و حتی بیشتر را برای حفظ موقعیت اجتماعی و خانوادگی و آبروی خود پرداخت کند.

۳۰ هزار تومان برای هر آشنایی دختر و پسر

شیوه آشنایی جوانان برای ازدواج در این کانال هم در نوع خود جالب توجه است. زمانی که یکی از اعضا، اطلاعات پروفایل عضوی دیگر را مشاهده کند و تمایل داشته باشد با وی ارتباط بگیرد، در این مرحله باید مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به عنوان هزینه برقراری ارتباط به گردانندگان کانال بپردازد. هزینه ای که برای آشنایی با دیگر افراد، تکرار می شود. به عنوان مثال اگر جوانی بخواهد با ۱۰ فرد متقاضی ازدواج ارتباط بگیرد تا از میان آنها کسی را که به شرایط وی نزدیک تر است برگزیند، باید ۳ میلیون ریال به حساب گرداننده کانال بپردازد تا یک کانال خصوصی با عنوان «اتاق مذاکره» برای آشنایی بیشتر آنها اختصاص یابد.

پشت این کانال های تلگرامی همسریابی، موسسه ای به نام «سایه های ماندگار» قرار دارد که مدیریت آن بر عهده فردی به نام «آرمان داوری» است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت کانالهای تلگرامی خواستاگرام به سراغ وی رفتیم.

خواستگاری۳۰هزار تومانی درتلگرام/شأنی که دستخوش منفعت طلبی می شود

مدیر موسسه سایه های ماندگار که در زمینه ازدواج جوانان و همسریابی فعالیت دارد به ما می گوید: ما یک سازمان مردم نهاد هستیم که مجوز فعالیت از وزارت کشور داریم. در اساسنامه نامه موسسه سایه های ماندگار مواردی آمده که یکی از آنها «کمک به جوانان از طریق شبکه جهانی اینترنت» است. این یعنی کار ما از لحاظ حقوقی مورد تایید است.

وی در مورد اخذ مجوز برای انجام فعالیت همسریابی در تلگرام می افزاید: موسسه ما طبق اساس نامه کار می کند و ما از تلگرام به عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف موسسه استفاده می کنیم. هیچ قانونی از سوی هیچ وزارتخانه یا دستگاهی در مورد تلگرام وجود ندارد که بخواهند فعالیت ما را به استناد آن تحدید کنند.

وزارت ورزش: مجوز ندارند/ مدیر کانال: با وزارت ورزش ارتباط خوبی داریم

در حالی که ناصر صبحی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان معتقد است هیچ کانال تلگرامی که در حوزه ازدواج فعالیت می کنند، مجوزی از وزارت ورزش و جوانان ندارد، مدیر تلگرام خواستاگرام در مورد این انتقاد می گوید: اگر وزارتخانه ای متولی ارائه مجوز فعالیت در تلگرام است، بگویند تا اقدام کنیم و آمادگی داریم در چارچوب مدون قانونی عمل کنیم. در خصوص اظهارات مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده باید بگویم که شخصا در جلسات وزارت ورزش شرکت دارم و به طور مکرر به بنده و همسرم که همکار من است زنگ می زنند و ارتباط داریم. وزارت ورزش به جای انتقاد از سامانه های همسریابی، باید چابک تر باشد و راهکار ارائه دهد. باید ایده های جدید را شناسایی و کمک فکری و عملی ارائه دهند.

از میان حدود ۲۰ کانال با فعالیت همسریابی در تلگرام، موسسه تحت مدیریت داوری تاکنون ۳ کانال تلگرامی در زمینه ازدواج راه اندازی کرده است. یکی از آنها مربوط به ارائه آموزش های ازدواج است و دو کانال به فعالیت همسریابی می پردازند. اگرچه از آغاز فعالیت کانال های خواستاگرام تنها ۲ ماه می گذرد اما آمار بیش از ۴۰ هزار عضو نشان گر وجود کاستی هایی در پروسه انتخاب همسر در کشور است. به اعتقاد گرداننده این کانال ها، روزانه حدود هزار نفر به اعضای این کانال افزوده می شود اگرچه مشاهدات نشان می دهد روند افزایش تعداد اعضای این کانال کند شده است.

داوری در توجیه دریافت هزینه برای ویرایش اطلاعات کاربران یا معرفی متقاضیان به یکدیگر می گوید: اداره موسسه ای با این حجم کار هزینه های بالایی دارد و همچنین فرایند راستی آزمایی متضمن هزینه هایی است که باید کاربران بپردازند. از همه اینها گذشته رقم دریافتی ما در مقایسه با هزینه های انجام یک خواستگاری سنتی ناچیز است زیرا انجام یک خواستگاری در دنیای واقعی مشتمل بر خرید گل و شیرینی و میوه و سایر هزینه های جانبی بیش از ۳ میلیون ریال می شود. اگر به جای کانال و انجام نظارت بر روند امور، یک گروه تلگرامی با امکان چت می ساختیم، این هزینه ای نداشت اما نیروی انسانی مخارج خود را دارد.

وی تاکید می کند: با وجود دریافت وجه از متقاضیان، این کانال هیچ سودآوری برای مجموعه ندارد و درصدد جمع آوری آن بودیم اما به دلیل امید به آینده و احتمال سودآوری در گذر زمان، این کانال ها را حفظ کرده ایم زیرا فکر می کنیم در آینده کانال خواستاگرام از کانال های پرطرفدار فارسی می شود.

بر چت های متقاضیان ازدواج نظارت داریم

مدیر کانال خواستاگرام در رابطه با نظارت موسسه بر نحوه آشنایی جوانان می افزاید: تمام مراحل معرفی و آشنایی جوانان زیر نظر گردانندگان کانال انجام می شود و ما بر تمامی اطلاعات و صحبتهایی که بین طرفین رد و بدل می شود نظارت داریم. وقتی کانال دو نفره برای آشنایی متقاضیان در اختیارشان می گذاریم، در واقع ضلع سوم این کانال خصوصی مدیران کانال خواستاگرام هستند که تمامی صحبتها را رصد می کنند و می بینند. اگر درمیان صحبتها مواردی خارج از عرف و اخلاق مطرح شود ورود می کنیم و ضمن تذکر به طرفین، ممکن است آنها را از کانال بیرون کنیم. با همین روش مانع رد و بدل شماره تلفن بین متقاضیان ازدواج می شویم.


خواستگاری۳۰هزار تومانی درتلگرام/شأنی که دستخوش منفعت طلبی می شود

داوری در مورد اینکه آیا تاکنون فعالیت های کانال تلگرامی به مرحله ازدواج بین جوانان رسیده است، می گوید: از آنجا که از آغاز فعالیت این کانال بیش از ۶۰ روز نمی گذرد، هنوز برای رسیدن به مرحله ازدواج خیلی زود است. معتقدیم برای ازدواج سالم، مرحله آشنایی باید دست کم ۶ ماه به طول بینجامد. با این حال تا کنون چندین جفت که از طریق تلگرام آشنا شده اند، برای راستی آزمایی و ادامه آشنایی به موسسه مراجعه کرده اند و حدود ۳۰۰ جفت هم آشنایی تلگرامی خود را آغاز کرده اند.

علاوه بر انتقادات معاونت ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان به فعالیت سایت ها و کانال های همسریابی، بسیاری از کارشناسان مسائل جوانان نیز فعالیت این کانال ها را ناشی از نگاه ابزاری به جوانان و ازدواج می دانند.

فعالیت خواستاگرام علمی نیست

احمد رحیمی، عضو هیات مدیره کانون مددکاران در این زمینه می گوید: استفاده از فضای مجازی در ترویج و کمک به ازدواج جوانان را نباید صفر و صدی ببینیم. از سویی کاربرد فضای مجازی در تمامی امور به روندی جهانی تبدیل شده و کشور ما از این موضوع مستثنی نیست و از سویی دیگر اینترنتی شدن آشنایی و ازدواج جوانان موجب نگرانی عمیق خانواده ها و ترس از تزلزل بنیان های نظام خانوادگی شده است. جامعه به سمت تکامل پیش می رود و در این مسیر باید چالش های فضای مجازی برای جوانان آموزش داده شود. اگر فضاهای آشنایی اینترنتی از طریق کارشناسان زبده و مجرب و ذی صلاح اداره شود که به آزمون های شخصیت شناسی و روان شناسی مسلط باشند، آسیب های همسریابی اینترنتی و مجازی کمتر می شود.

رحیمی که مصاحبه وی با مدیر کانال تلگرامی خواستاگرام روی یکی از شبکه های ازدواج این موسسه قرار داده شده است، در خصوص فعالیت کانال های همسریابی در تلگرام معتقد است: با بررسی هایی که در زمینه فعالیت این کانال ها داشته ایم خیلی بحث علمی و اصولی در آن شاهد نیستیم. جوانان در استفاده از خدمات این کانال ها باید مراقب باشند و در ابتدای امر، مجوز فعالیت آنها را درخواست کنند و از سازمان های مسئول نیز استعلامات مورد نیاز را انجام دهند. همچنین جوانان باید در ارائه اطلاعات به این کانال ها نهایت احتیاط را داشته باشند. هر کسی فضایی را در اینترنت برای همسریابی تاسیس کرده باید جواز به روز داشته باشد و پروانه خود را به نمایش بگذارد. همچنین باید نظارت دستگاه ها روی این کانال ها قوی باشد نه براساس روابط و باید بین مجوز و مرامنامه انطباق وجود داشته باشد.

وی در مورد هزینه های ویرایش اطلاعات و معرفی افراد در کانال های تلگرامی می افزاید: دریافت وجه از سوی این کانالها برای معرفی افراد به یکدیگر، این شائبه را به وجود می آورد که هدف نهایی از فعالیت این کانالها کسب درآمد باشد.

شأن جوانان در کانال های همسریابی از بین می رود

سیدحیدر مرتضوی، قائم مقام موسسه تبیان نیز با انتقاد از سایت ها و شبکه های غیر مجاز که در زمینه همسریابی فعالیت دارند معتقد است: شیوه فعالیت این سایت ها و کانال های تلگرامی به نحوی است که شأن جوانان به ویژه دختران در آن به بدترین شکل از بین می رود.

مرتضوی به ما، می گوید: رعایت همه شئون دینی، اخلاقی و علمی اساس فعالیت سامانه های همسریابی است که چنین شرایطی در هیچ یک از کانال های همسریابی دیده نمی شود. اینکه فرد متقاضی ازدواج به ناچار خصوصی ترین اطلاعات شخصی و خانوادگی را در معرض دید هزاران نفر افراد غریبه قرار دهد یک اقدام غیرحرفه ایست که می تواند زمینه بروز سوء استفاده هایی را سبب شود.

در شرایطی که هنوز دستگاه ذی ربط در خصوص ارائه مجوز به سایت ها و کانال های همسریابی مشخص نیست، روز به روز شاهد گسترش همسریابی اینترنتی هستیم. وزارت ارشاد که مسئول ارائه مجوز به تمامی سایت های اینترنتی است، در زمینه مجوز سایت های همسریابی تعلل می کند و از سویی وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی مسائل ازدواج جوانان هیچ اختیاری در برخورد یا کنترل فضاهای مجازی همسریابی ندارد. مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان به ما، می گوید: در زمینه برخورد با سایت ها و شبکه های همسریابی وظیفه قانونی نداریم اما  نهادهای نظارتی باید به موضوع سایت های همسریابی ورود کنند زیرا بیشتر این سایت ها و کانال ها نه از دستگاه های مسئول مجوزی دارند و نه از افراد دارای صلاحیت استفاده می کنند و این از مشکلات اساسی ما در ساماندهی سایت های همسریابی است

جنایت در کوچه پس کوچه های تهران...

دست نوشته های یک خبرنگار جنایی از محلات مختلف تهران که قتل و جنایت بر آنها در یک سال اخیر سایه افکنده است؛ از پنت هاوس نشین ها تا جگرکی های پاسگاه

قاتل فراری پیرزن در محله قلعه مرغی

ساعت نه صبح هشت اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر قتل زن میانسالی در محله قلعه مرغی از سوی ماموران کلانتری  ابوذر به بازپرس کشیک قتل اعلام شد. به محله می رویم. از افراد محل که تحقیق می کنم می فهمم فامیل های این پیرزن همگی در همین اطراف زندگی می کنند. جزو مناطق افغان نشین نیست. با هر فردی از بچه تا بزرگ صحبت می کنم اصل ماجرا را می داند. زیاد از خانواده پیرزن نمی دانند و فقط یادشان است که یکی از افراد آشنا پس از حمله با چاقویی به پیرزن از محل فراری می شود. 

گلوی پیرزن بریده شده بود. یک خانه سه طبقه است که خانواده در طبقه دومش زندگی می کنند. زنگ خانه ها را می زنم. تنها یکی از همسایه ها جوابم را می دهد و می گوید شناخت زیادی نداشته است. این منطقه جزو مناطقی است که از چند سال پیش جرم خیز بوده است. با این حال عقایدشان کمی نسبت به گذشته تعدیل شده است.

جنایت در کوچه پس کوچه های تهران...

قتل از نوع سریالی در محله های متراژ پایین

سی ام دی ماه سال گذشته بود که ماموران کلانتری 102 تهرانپارس در جریان یک نزاع مرگبار در ساختمانی در بلوار صبا قرار گرفتند. پس از حضور در محل مشخص شد دو مرد زخمی در ساختمان افتاده اند و هر دو نفر به بیمارستان منتقل شدند خیلی زود مشخص شد یکی از دو مرد زخمی فوت کرده است. فردی که از نزاع جان سالم به در برده بود به هوش آمد و پرده از حقیقت ماجرا برداشت. آنها برای خرید سکه های عتیقه به آن ساختمان نیمه کاره رفته بودند که متوجه شدند عتیقه فروش ها به نیت سرقت، آنها را به ساختمان کشانده اند و سریعا قصد فرار کردند و پس از آن در نزاع با افغان های عتیقه فروش مضروب شدند و روی زمین افتادند.

عتیقه فروش های دروغگو نیز پس از بستن دست و پای هر دو نفر از محل متواری شدند اما این همه ماجرا نبود. در تحقیقات پلیسی مشخص شد این سارقان سریالی یک نفر دیگر را هم در جریان سرقت های شان پیش از این کشته بودند. سرقت های شان از تعداد انگشت های دست خارج می شد. از این محل زیاد سر در نمی آورید. نبش خیابان است و همسایه ها کاری به کار هم ندارند.

زمانی که به داخل ساختمان رفته بودم صاحبخانه سر رسید و مرا از آنجا بیرون کرد. عتیقه فروش های دروغگو به عمد اینگونه مکان های خلوت و نیمه ساخته را انتخاب می کردند تا اینکه بالاخره در سومین جنایت ناموفق خود در نهم اسفند ماه پارسال دستگیر شدند.

خودکشی پیرمردی در تهرانسر

اواسط فروردین ماه سال جاری بود که تلفن کشیک پایتخت زنگ خورد و یک مورد کشف جسد توسط ماموران نیروی انتظامی 150 تهرانسر به قاضی کشیک اعلام شد. هنوز هوا تاریک نشده بود. از افراد حاضر در محل کسی نتوانست جسد را شناسایی کند تا اینکه بالاخره مردی از راه رسید و پیرمرد را که چشمانش با رکابی زیرپوشی بسته شده بود شناخت. این مرد ادعا می کرد داماد پیرمرد است که به این روز و حال افتاده است.

سریعا پس از حضور تیم جنایی در محل مشخص شد علت مرگ پرتاب شدن از بالای ساختمان بوده است. در کلانتری از داماد این خانواده پرسش شد و مشخص شد پیرمرد سرطان مغز استخوان داشته و چند بار قبل از این نیز سعی کرده بود خودش را بکشد و حتی دست به اعتصاب غذا نیز زده بود. تحقیقات در همان مراحل اولیه با ثابت شدن خودکشی پیرمرد تمام شد و پرونده مرگ مرموز مرد 65 ساله بسته شد. پس از حضور در محل دریافتم که افراد محل همگی از خودکشی پیرمرد باخبر هستند. البته هیچ کس نمی دانست پیرمرد سرطان داشته است و حتی یکی فکر می کرد از پنجره افتاده است. افراد این محل از نوع آدم های بلاتکلیف در میانه سنت و مدرنیته بودند.

جنایت در کوچه پس کوچه های تهران...

جنایتی بزرگ در پاسگاه

خیلی ها اسم محله معروف پاسگاه را شنیده اند و می دانند جگرکی های اتوبان کجا هستند. اوایل آذر ماه سال گذشته بود که مردی از همین محل به کلانتری رف5ت و مفقودی پسر خود را به آنها اعلام کرد. او می گفت یک شب پسرش از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.

پرونده در دست بازپرس کشیک قرار گرفت و به دستور ایشان ماموران اداره یازده ماموریت یافتند که مفقودی این پسر را در دستور کار خود قرار دهند که به زودی با بررسی موشکافانه تماس های پسر مفقود مشخص شد او توسط یکی از دوستانش به قتل رسیده است. عجیب ترین قتل آن منطقه بود. یکی از افراد صنف جگرکی ها دوست خودش را به مغازه دعوت کرده و با نقشه ای او را به قتل رسانده بود. قبل از اینکه به این قتل دست بزند یک چاه هم در مغازه کنده بود تا جسد را در چاه حبس کند. 

هنوز هم در این گردنه ورودی به تهران که یک پل روگذر روی آن به اسلام شهر می رود مردانی مانند هانی کرده و مجید بازلی ها سر می کنند و از همین محله است که اسم در کرده اند. جزو جرم خیزهاست و از طرفی هم عجیب ترین پرونده های قتل در این منطقه رخ داده است. مورد آخر آن یکی بود در اوایل بهمن ماه سال گذشته که مردی با نقاب در خانه یک زوج جوان کمین کرده بود و پس از کشتن همسر زوج جوان از محل حادثه گریخته بود و هنوز هم که هنوز است معمای این قتل حل نشده است.

جنایت در کوچه پس کوچه های تهران...

قتل در بام تهران

این یکی جزو سخت ترین ماموریت های کاری بود. پس از ساعت ها گشتن بالاخره توانستم برج A3 بام تهران را پیدا کنم. آدرس را اشتباهی رفته بودم و باید از گردنه قبلی می پیچیدم. ساعت 9 صبح بود که تلفن کشیک پایتخت زنگ خورد و قتل مردی میانسال به ایشان اعلام شد. تیمی از کارآگاهان جنایی در محل حضور یافتند و با اظهارات ضد و نقیض زن مقتول روبرو شدند. زن مقتول در اداره دهم آگاهی تحت نظر قرار گرفت تا اینکه معلوم شد در قتل هیچ نقشی نداشته است و پسر دایی خود مقتول دست به این قتل زده بود.

قاتل که اوایل این هفته دستگیر شد و در زمان فراری شدن مانند یک ژانگولر از در و دیوار بالا رفته بود. در این منطقه، بعید هم نیست؛ اگر غیر از این رفتار می کرد حتما دستگیر می شد. اولین بار بود که کسی می شنید در این محله قتلی رخ داده است. قتل در پنت هاوس یک برج 13 طبقه رخ داده بود و پیرمرد ثروتمند اسیر طمع پسردایی میانسال خود شده بود. افراد این محله عجیب، خوب رفتار می کردند تا جایی که من خودم مشکوک شده بودم. تمام اطلاعاتی که از واقعه می خواستم را در همانجا به دست آوردم. محله ای خلوت و پر از سکوت.

قتل کودکی شش ساله در خیرآباد ورامین

خیرآباد ورامین؛ ساکنانش اعتقاد داشتند هیچ کس این محله را نمی شناخت تا اینکه بالاخره یک پسر نوجوان با قتلی دهشتناک توانست نام این شهرستان را سر زبان تهرانی ها و حتی تمام ایران بیندازد. قتل به دست یک نوجوان انجام شده بود. از تحقیقاتی که در محل انجام دادم فهمیدم نوجوانانش در یک سیر تکاملی به سمت جرم و جنایت هدایت می شوند و اگر لحظه ای پدر و مادرشان از آنها غافل شوند امکان بازگشت شان به راه درست سخت می شود.

یاد 20 سال قبل محله خودمان افتادم. خاوران 20 سال پیش، محله ای که دیگر ویران شده است اما در همین ویرانه ها هم می توانید آثاری از جرم خیزی را ببینید. ماجرای قتل را که خودتان می دانید و اخبار لحظه به لحظه پیشروی این پرونده را هم حتما از شبکه های اجتماعی دنبال کرده اید. اتهام قاتل ستایش محرز شده است و حالا در انتظار است که حکم این عمل او را در دادگاه تعیین کنند.

جنایت در کوچه پس کوچه های تهران...

قتل خواهر به دست برادر در سعادت آباد

این یکی خیلی نزدیک است. اواخر اردیبهشت ماه نزاع بین یک خواهر و برادر میانسال منجر به قتل خواهر 65 ساله شد. ماجرا هنوز هم برای من قابل هضم نیست و از طرفی هم مرد میانسال متهم به قتل، واقعیت را آنطور که شاید و باید توضیح نداده است. او در اظهارات خود در برابر بازپرس کشیک گفت که من از مطب به خانه آمده بودم. ساعت دو بامداد بود. یک دفعه خواهرم را دیدم که در میانه راهرو ایستاده است و بعدت با تکه آجری به من حمله کرد.

 من نیز عصبانی شدم و او را از زمین بلند کردم و روی پله ها پرتاب کردم. پس از آن نیز به واحد خود رفتم و خوابیدم. خانه سه طبقه بود. پیرمرد فردا ظهر خبر مرگ خواهرش را می فهمد و شب وقتی که دیگر هیچ امیدی برای نجات خواهر مجردش نمانده است با پلیس تماس می گیرد. از همسایه ها که سوال می کنم هیچ جوابی نمی دهند. خانه در سرو شرقی میدان کاج سعادت آباد قرار گرفته بود. کلا همسایه ها در این محل حتی اگر کاسب هم باشند از همدیگر خبر ندارند و کاری به کار هم ندارند. فقط می دانند در کدام خانه فردی زندگی می کند و کدام خانه خالی است.